Monday, March 23, 2009

through the jungle..

after establishing my personal records of flights in 33 hours time (4!!), and after visiting the guys of the OMG (Operazione Mato Grosso) in Lima, I reached Santa Cruz in the southern Bolivia, where I had planned to take a train to the frontera (border) to Brasil..obviously organisation in Bolivia is something too much to pretend and reservation by phone or email, or through agencies is not available, so my only hope, to find a seat one hour beforre the train departure, vanished when I got to the terminal.
so unexpected stop, in the city lately known in the country and even continent for some of the highest number of dengue cases..it's actually not as bad as it sounds, cause obviously only the rural areas are to be taken seriously.
I actually feared to be biten anyway and I put repellent all over and took some precautonary pills, just in case and even I got biten...by a bee!!!on my thumb!!Life can be so playful!!!
I got then a dodgy room just opposite the train station, that is also sauna (no fans and impossible humidity), but still I wouldn't have opened the windows and spot a mosquito in the room just few seconds before turning off the lights in the room to go to sleep...
anyway heavy rain here in this jungle area and train today at 16:30...
boa viagem, vai com deus

dopo aver stabilito il mio record personale di voli nell'arco di 33 ore (4!!) e visitato i ragazzi dell'OMG (Operazione Mato Grosso) a Lima, ho raggiunto Santa Cruz nella Bolivia del sud, da dove avevo pensato di prendere il treno per la frontera (confine) con il Brasile...ovviamente oranizzazione è un qualcosa di troppo pretenzioso e le prenotazioni telefoniche o via email o per agenzia non sono disponibili, quindi la unica speranza, di trovare un posto arrivando un'ora prima della partenza del treno, è svanita una volta raggiunta la stazione.
inespettato stop nella città conosciuta nel paese e addirittura continente per il numero altissimo di casi di dengue..sinceramente non è poi così preoccupante come sembra, ma le aree rurali son si da prendere sul serio.
ho comunque preso la cosa sul serio e cosparsomi di repellente e delle pillole preventive e tuttavia son stato punto....da un'ape!!! sul pollice!! la vita si diverte a volte!!!
ho quindi preso una stanza di fronte la stazione centrale, che è anche sauna (no ventilatore, umidità impossibile), ma la finestra di aprirla non ci pensavo proprio, neanche quando al spegnere la luce per andare a letto ho notato una zanzara nella stanza..
qui area di giungla già pioggia e il treno alle 16:30...
boa viagem, vai com deus...

No comments: