Wednesday, February 11, 2009

Crossing the Andes..

..can be an experience..most of the borders between Chile and Argentina are delimited by the Andes, that I just crossed in a suggestive bus drive to reach Mendoza.
amazing, sometimes scary though, views of the road breaking into imposing peaks of different colours, side by side with a powerful river, some little villages and unexpected cactus..
scary sometimes because the road is just a couple of metres away from the border of unguarded ravines from one side and rock walls from the other on a steep up and down of twisty nice paved roads in rainy weather...stunning views indeed with beautiful different colours of soils and vegetation surrounding a isolated area where the official border between the two countries stands..
(Personal) I am glad I opted for the daytime bus and enjoyed of this unexpected panorama..



..può essere un'esperienza..la maggior parte dei confini tra Cile e Argentina sono delimitati dalle Ande, che ho appena attraversato in un suggestivo viaggio in autobus per raggiungere Mendoza.
sorprendenti, a volte spaventose, vedute della strada che divide e attraversa imponenti picchi di vari colori, affiancata da un poderoso fiume, piccoli villaggi e inaspettate piante di cactus..

spaventoso a volte perchè la strada è a pochi metri dal bordo della scarpata non protetta da un lato e da una parete di rocce anch'esse senza protezione, in un su e giù di giritoie abbastanza ben asfaltate ma in una sottile pioggia..sbalorditive vedute con bellissimi e differenti colori della vegetazione e terreni circostanti una area isolata dove ufficialmente è situato il confine tra i due paesi..
(Personale) soddisfatto di aver optato per l'autobus diurno e di aver goduto di un inaspettato panorama..



No comments: