When you see the most southern part possible and you know that once left the ship you will not be meeting many that have had the same opportunity and potentially will not ever have any….then I feel privileged .. many people say that is a lifetime experience and even though there are some that have had it more than once, I really believe so,it is such a experience..
The ship stopped only four days out the 16 of the total cruise journey : Montevideo (Uruguay), Falkland Island (controversially Great Britain), the southernmost city Ushuaia (Argentina) and Punta Arenas (Chile).. I couldn’t miss a visit to a colony of penguins while so south in the world so I arranged some excursions while ashore, I couldn’t miss the beautiful National Park of the Tierra Del Fuego region either.. after bargaining some deals with local taxi drivers, off to learn about monogamy amongst Magellanic penguins or that the mums feed the young ones regurgitating in their mouth, or that 70 years ago Tierra Del Fuego was the place were criminals were brought to be jailed..
The life on the ships got boring, spoiled but busy.. I spent most of my time talking with people and I possibly have somebody to visit in North America.. actually I have been telling around that my mum sends me 3000 $ per month so I can afford travelling.. you should have seen their faces..
Obviously what I have seen and experienced cruising the Antartica Peninsula cannot be explained so easily and I guess no picture can give the idea of what nature has left unspoiled.
Just thinking that when there I was basically/technically upside down, compared to the northern hemisphere, is mad!!
Mad that unless you watch a globe, on some maps you wouldn’t possibly have the Antartic Continent.
Mad are also the numbers about it: 85% of the world fresh water, 3rd biggest continent large 2 Australia (40 Italy) in the summer, double in the winter!!, windiest place and driest (less rain than in the Sahara!) on earth, in fact it’s officially considered as a desert..
Now that the “vacation” is finished is time to go back on the road and start to head north, soon on the schedule I have Bolivia, Paraguay and Brasil..
Before that though I am planning some interesting experiences in wineries in Argentina, now that is harvest time..
Quando visiti la parte più a sud che si possa visitare e sai che una volta lasciata la nave non incontrerai molta gente che abbia avuto la stessa opportunità e potenzialmente non l’avrà mai.. allora mi sento privilegiato..molta gente dice che è una esperienza che si può fare una sola volta nella vita e anche se c’è gente che c’è stata più di una volta credo che realmente lo sia..
La nave su un totale di 16 giorni di crociera ha effettuato quattro fermate : Montevideo (Uruguay), Isole Falkland (polemicamente, Gran Bretagna), la città più a sud del mondo Ushuaia (Argentina), Punta Arenas (Chile)..
Non potevo perdermi una visita ad una colonia di pinguini, trovandomi così a sud così ho pianificato delle escursioni , non potevo neanche perdermi il bellissimo Parco Nazionale della regione della Tierra Del Fuego..dopo aver contrattato con dei tassisti locali il prezzo, via a conoscere circa la monogamia tra i pinguini Magellanici o che le mamme per nutrire i loro piccoli gli rigurcitano nella bocca, o anche che la Tierra Del Fuego fino a 70 anni fa era il posto dove i criminali venivano portati per essere imprigionati..
La vita sulla nave è stata noiosa, viziata ma piena.. ho trascorso molto del mio tempo a parlare con la gente e possibilmente ho qualcuno da visitare in America del Nord.. sinceramente ho detto in giro che mi posso permettere di viaggiare perché mamma mi manda 3000 $ al mese e dovreste aver dovuto vedere le facce…
Ovviamente quello che si può vedere e provare navigando la Penisola Antartica non può essere descritto molto facilmente e credo che nessuna foto può rendere l’idea di quello che la natura ha lasciato intatto.
Solo al pensare che quando ero lì ero tecnicamente a testa in giù rispetto all’emisfero del nord, è “malefico”!!
“Malefico” che a meno che non stia guardando un mappamondo, su alcune mappe potresti non aver il continente Antartico.
“Malefico” anche per quanto riguarda i numeri: 85% di acqua sorgiva mondiale, 3° continente più grande per estensione largo 2 Australie (40 Italie) in estate, il doppio in inverno!!, il più ventoso posto e il più secco (meno pioggia che nel Sahara) sulla terra, ufficialmente considerato infatti un deserto..
Ora che la “vacanza” è finita è ora di proseguire, nella lista prossimi sono Bolivia, Paraguay e Brasile..seppur prima di tutto ho intenzione di fare un po’ di esperienze interessanti in alcune cantine in Argentina ora che è tempo di vendemmia…
1 comment:
grazie ddelle foto piero angela emmm ciccio.
TI STIMO
caPELLIcaDENTI
Post a Comment