Tuesday, February 24, 2009

il backpacker..

it's all about the people..it helps to share experience and time with other backpakers sometimes..much better if these are your friends from Europe..
while stuck because of rain, got the chance to, casually (not really), meet a english friend;
weather was very english too and depressive so we could only lazy around.. pretty unusual for me..
we met a blind guy travelling since 4 months in South America with his bestfriend and that's mad, powerful, amazing..also we had a nice international dinner with a canadien, french and australian girls..
by the way I made it safe and excited to Cafayate..another international get together with french, americans, and argentinians on the bus that after 20 minutes got a flat tire...
another amazing landscape and this is really thrilling me..
now I am at Matia's, that is a guy opening his home's doors to people for cheap accomodations, I had done the same at Cachi few nights ago..it's not hostelling but you mix with the locals and it's fun..

la gente fa molto.. il fatto di vivere esperienze e tempo coi viaggiatori con zaino in spalla (backpackers) aiuta.. molto più se sono tuoi amici europei..
mentre aspettavo che la pioggia si placasse ho avuto la possibilità casuale (non tanto) di incrociarmi con un'amica inglese, il tempo era molto inglese anche e depressivo e l'unica cosa da poter fare era oziare...cosa a cui non son abituato..
abbiamo incontrato un ragazzo cieco in giro da 4 mesi per il Sud America con il suo miglior amico e per ciò è incredibile, poderoso, pazzo..abbiamo anche organizzato una cena internazionale con ragazze francesi, canadesi e australiane..
per la cronaca ho raggiunto Cafayate sicuro e esaltato..un'altro incontro internazionale con francesi, americani e argentini sull'autobus che dopo 20 minuti ha forato una ruota..ancora un'altro paesaggio spettacolare e ciò mi entusiasma seriamente..
al momento sto a casa di Matia, che un locale che apre le porte di casa sua per offrire alloggio economico, feci lo stesso a Cachi un paio di sere fa... non è clima da ostello ma ti mescoli coi locali e it's fun..

No comments: