Wednesday, December 10, 2008

il viaggio si fa serio...

It's my last week here in Buenos Aires...it's time to go, time to move on and start to discover! on monday I will move to the northern part of the greater Buenos Aires called Tigre where I will be taking the boat to Uruguay.
so far I have no real plan but I am intending to leave my stuff here in the Capital Federal and go for a month of camping and computer purification with a sleeping bag, a shirt and something for colder weather!!! the blog should be updated anyway I hope...
I am trying to squeeze everything in a month and visit as much as I can of Uruguay and then Patagonia.
In the meanwhile I am still appreciating all the colourful aspects of this city...yesterday in fact I was walking around Palermo or better Palermo viejo (old) handing around those cruise things you all know about..Palermo is the biggest quarter and includes rich, old, trendy and Hollywood neighborhoods..
you can come across a horse-car overpassed by a BMW near a very funky street artists shop..
So far I haven't dedicated much time to the cuisine here that is also very good and if I am still blaming my self for not having attended a traditional parrilla (typical grill bar), I am enjoying the sweets and cookies..they are everywhere and there is so much choice..traditional Argentinian are in fact dulce de leche and membrillo, respectively caramel and quince...when I say traditional I mean they are on everything..but yesterday I bought a sweet potato jelly just to try...
by the way, just to inform the curious and very smart ones, 18 brasiliAns are staying in the hostel at the moment , and barbecue will be expected tonight...

È la mia ultima settimana a Buenos Aires..è ora di andare, continuare e/a scoprire!! lunedì mi sposto a Tigre che si trova nella parte nord della Gran Buenos Aires e da lì in barca raggiungere l'Uruguay.
per ora non ho un progetto seppur sto considerando seriamente di lasciar la roba nella Capitale Federale e partire per un mesetto di campeggio e purificazione dal computer con sacco a pelo, magliette e qualcosa per il freddo!! il blog lo dovrei aggiornar comunque spero..
Proverò a visitar il più possibile di Uruguay e Patagonia nel poco tempo che ho..
nel frattempo sto ancora godendo della moltitudine di colori che la città ha da offrire...ieri infatti camminavo per il quartiere di Palermo o meglio Palermo viejo (vecchio) consegnando ancora quelle cose della crociera che oramai sapete..Palermo è il quartiere più grande della città e comprende di una parte ricca, vecchia, alla moda e Hollywood..
puoi quindi trovarti di fronte un BMW che sorpassa un carro trainato da cavalli vicino un funky (per la traduzione, andate per intuito) negozio per artisti di strada..
nel blog non ho dedicato molto tempo alla cucina locale che è molto buona...seppur mi vergogni di non aver ancora visitato una parrilla (posto tipico dove si griglia carne, sarebbe..) sto godendo dei dolci e biscotti che si trovano ovunque e di una varietà assurda..tipici argentini sono infatti dulce de leche e membrilla che son rispettivamente il caramello e la mela cotogna..quando dico tipici intendo dire che li mettono su qualsiasi cosa..ieri comprai però una gelatina di patata dolce che non avevo mai provato..ci buun..!!mi sia perdonato l'intercalare dialettale..
per quanto riguarda le curiosità e per i più svegli, son arrivati ieri 18 ragAzzi dal Brasile, stasera si prevede barbecue..

2 comments:

Anonymous said...

si erano 18 brasiliane cor cazzo che partivi.

Anonymous said...

ma ki sei?sono 15 e ci sto male...ma come si fa...cia