a common thing of this small beach villages is that you can rent a cabaña or better small appartment with 6-8 beds..they come to be cheaper than hostels even if in 2-3 people!!That's what I did the second night in Punta del Diablo with 4 french guys met casually!
very cosy and old style apartment 20 metres from the sea!!Nice, I cooked some spaghetti with mussels , drunk some uruguayan wine and shared experiences..That's what I did also in Cabo Polonio..Cabo Polonio needs a chapter for itself!!no electricity, no cars but 4 per 4 safari, no roads, no aqueduct, no much but so charismatic and peaceful!!
let's start from the 4 per 4 safari you need to get to get there, 9 km of sand away from the main road and from a french couple that joined me.
there I am supposed to meet my brasilian friend traveling in bicycle and his argentinian girlfriend..entering the village there was a disgusting and indescribable smell coming just from the rest of a whale died on the beach and in putrefaction state..
got there I bargained a cabaña for 1500 U$ (around 45 euros) for 3 nights for the 5 of us, moved in, got organised and bought some candles..then enjoyed one of the best sunset ever..
lighted the fireplace, hunt a frog from the bathroom, drank some wine and stared one of the most incredible starry sky ever..My 24th started a 5:57 for the sunrise and a walk in the empty village..no really empty cause on the rocky side of the coast there is a huge colony of lobos marinos..
As I promised to myself I would have been surfing for Xmas and I did...I mean I tried and I didn't do that well....I also played football with Marco, the guy I rent the surfboard from, on the beach...it's also all about meeting people and experience!!!
Oddly now I am in the most exclusive beach destination in South America: Punta del Este that is what Milano Marittima or Monaco would be for Europe..
una cosa molto comune in questi paesini sul mare è che si possono affittare cabañas o meglio appartamenti con 6-8 letti che anche se occupati da 2-3 persone sono più economici di un ostello!!
questo è quel che ho fatto la seconda notte a Punta del Diablo con 4 ragazzi francesi conosciuti casualmente..molto accogliente e vecchiottaa 20 metri dal mare!!bello, cucinato spaghetti con le cozze, bevuto vino uruguaiano e raccontatoci un pò di esperienze..
questo è quel che ho fatto a Cabo Polonio anche, che meriterebbe un capitolo a sè.no elettricità, no macchine se non 4 per 4 safari, no strade, no acquedotto, non molto ma carismatica e pacifica!!
cominciamo dal 4 per 4 safari che devi prendere per raggiungere il villaggio 9 km di sabbia dalla strada principale e dalla coppia di francesi che si è unita..lì dovrei incontrarmi col mio amico brasiliano che viaggia in bici e la sua ragazza argentina...entrando nel villaggio la puzza era indescrivibile e ripugnante e veniva da una balena in pieno stato di putrefazione sulla spiaggia..contrattato una cabaña per 1500 U$ (circa 45 euro) per 3 notti per 5 persone, ci siam organizzati e comprato candele e quindi goduto di uno dei migliori tramonti mai visti..acceso un fuoco, catturato un rana dal bagno, bevuto del vino e goduto di un cielo stellato incredibile...
il mio 24 di dicembre è cominciato alle 5:57 per una camminata solitaria e l'alba...solitaria non tanto perchè sulla parte rocciosa della costa c'è una importante colonia di lobos marinos..come mi ero promesso avrei surfato a Natale e così è stato...o meglio ci ho provato e non mi è riuscito tanto bene..giocato anche a pallone sulla spiaggia con Marco, il ragazzo che mi ha nolleggiato la tavola da surf..alla fine incontrare gente e far esperienze nuove è quel che conta..
Oggi invece sono quando si dice nella destinazione balneare più esclusiva del Sud America : Punta del Este che vorrebbe dire Milano Marittima o il Principato di Monaco per l'Europa!!
No comments:
Post a Comment