Wednesday, March 18, 2009

the highlights..

Bolivia and Peru share the highest lake in the world: lake Titicaca (3800 metres above the sea level)..
almost everybody stops here when crossing the borders and almost everybody of this everybody visits the Isla del Sol (sun island) that lies in the middle of the lake. there's also another attraction island (la Isla Flotante, the floating island) that belongs to the peruvian side and that I didn't have the time to visit.
I am in Peru, after spending a nice evening with an argentinian couple and a spanish one on the island, drinking bolivian wine!!
I am in Peru, kinda happy cause I didn't like the spirit of the bolivian people: shy, closed and often rough, normal for a population of mainly indigenous heritage, defenetely the country deserves though, possibly too high but nicely cheap, too disorganised but extremely charismatic..
I am in Peru, in the most touristic place in the continent: Cusco from where Machu Picchu is the most easily accessible..



Bolivia e Perù si dividono il lago più alto al mondo: il lago Titicaca (3800 metri sul livello del mare).
quasi tutti si fermano qui al passaggio del confine e quasi tutti di quei quasi tutti visita la Isla del Sol (la isola del sole) che si trova nel mezzo del lago.
c'è anche un'altra isola attrazione la Isla Flotante (la isola galleggiante) che appartiene al lato del Perù ma che non ho avuto il tempo di visitare.
sono in Perù, dopo aver trascorso una bella serata con una coppia argentina e una spagnola sull'isola bevendo vino boliviano!!
sono in Perù, diciamo felice perchè lo spirito boliviano non mi è piaciuto granchè: timidi, chiusi e a volte rozzi, comunque normale per una popolazione di origine indigena, sicuramente un paese che merita, possibilmente troppo alto ma piacevolmente economico, molto disorganizzato ma estremamente carismatico.
sono in Perù nel posto più turistico del continente: Cusco da dove Machu Picchu è più facilmente accessibile.

No comments: